Van oriëntatie tot evaluatie

De fases van CareQ

Jouw traject in heldere stappen

CareQ geeft zorginstellingen de mogelijkheid om hun cliënten tijdens het aanmeldproces te volgen, vanaf de eerste oriëntatiefase totdat de cliënt daadwerkelijk in zorg komt.

Fases

1. Oriëntatiefase

Tijdens deze fase is de cliënt nog niet officieel aangemeld, maar wordt er oriënterend contact gelegd. Denk aan het opvragen van informatie en het versturen van brochures. Ook kunnen alvast wensen en voorkeuren worden genoteerd, zoals de zorg- of ondersteuningsvraag en voorkeurslocatie. Als deze informatie nog niet bekend is, hoeft dat niet direct ingevuld te worden.

2. Aanmeldfase

In de aanmeldfase worden meer gegevens vastgelegd en krijgt de cliënt een contactpersoon (dossierhouder) vanuit de zorgorganisatie toegewezen. Informatie over de aanmeldwijze, urgentie en huidige situatie wordt toegevoegd. Eerder ingevulde gegevens uit de oriëntatiefase, zoals voorkeuren, kunnen hier worden aangepast. Daarnaast wordt belangrijke informatie verzameld, zoals gegevens over vertegenwoordiging, juridische status en financiering. Op basis hiervan wordt besloten of de cliënt op de wachtlijst kan worden geplaatst.

3. Wachtlijstfase

Als alle gegevens compleet zijn, wordt de cliënt op de wachtlijst geplaatst. Voorkeurslocaties uit de aanmeldfase worden overgenomen, maar kunnen nog worden aangepast. Het kan zijn dat de cliënt uiteindelijk op een andere locatie op de wachtlijst komt te staan. De contactfrequentie kan ook hier worden aangegeven wen wordt gekoppeld aan de takenlijst. Wanneer er een plek vrijkomt kan de cliënt geplaatst worden. Als de cliënt de aanmelding intrekt, wordt het dossier afgesloten en gearchiveerd.

4. Voordrachtfase

Wanneer er een plek beschikbaar is op de voorkeurslocatie wordt de cliënt voorgedragen. De locatiebeheerder beoordeelt vervolgens of de plaatsing mogelijk is. Wordt de plaatsing goedgekeurd, dan volgt de definitieve stap naar plaatsing. Als plaatsing niet mogelijk blijkt, keert de cliënt terug naar de wachtlijst.

5. Evaluatiefase

In de evaluatiefase wordt gekeken naar de tevredenheid van de cliënt over het gehele traject. Hier is ruimte om feedback te geven over het proces en eventuele verbeterpunten aan te dragen.

Wij zijn CareQ

De slimme oplossing voor grip op wachtlijsten.

  • Innovatief en efficiënt

    Realtime inzicht, data-analyse en betere doorstroom.

  • Integreert naadloos

    Met jouw bestaande zorgsystemen.

  • Sneller zorg voor cliënten

    Met overzicht en controle over de wachtlijst.

Vragen over het CareQ?

Stel hier je vraag: